Ditex lekstroomtester
- Maatwerkoplossing
- Technische ondersteuning
- Instructie op locatie
De DITEX lekstroomtester (Current Monitor Pro) is speciaal ontworpen voor het monitoren van lekstroom. Deze test evalueert en analyseert de hoeveelheid stroomfname van de accu tijdens de uitschakelfase en slaapstand van het voertuig.
Bijna alle nieuwe auto’s kunnen hun accu na verloop van tijd leegtrekken. Het continue verbruik van een moderne auto, met alles uit, ligt tussen de 10 en 50 mA/u (zelden tot 80 mA). Desalniettemin mag een accu niet zo leeglopen dat de auto na een paar dagen niet meer kan worden gestart. Als uw auto stroom uit de accu trekt en alle verlichting en andere elektrische componenten uitstaan, is er mogelijk sprake van een parasitaire accu-ontlading.

Tijdens het uitlezen is een ondersteuningslader inmiddels onmisbaar geworden. Zeker indien er langdurig geprogrammeerd moet worden. Wij leveren de volgende GYS modellen:
Hoewel u de oorzaak van lekstroom doorgaans kunt identificeren door een digitale multimeter aan te sluiten op de negatieve accupool, is het gebruik van de DITEX Lekstroomtester “Current Monitor Pro” veel eenvoudiger en betrouwbaarder. De tester biedt een eenvoudige manier om een multimeter of oscilloscoop (4mm banaanstekkers) aan te sluiten op het elektrische systeem van het voertuig om verborgen accuontladingen te diagnosticeren. Aan de andere kant bevindt zich ook een tweede paar banaanstekkers, waaraan een set stroommeetprobes en grote krokodillenklemmen zijn bevestigd.
U kunt dit apparaat op drie manieren gebruiken:
– Gebruik dit apparaat als een volledig zelfstandig apparaat;
– Met bijna alle digitale multimeters;
– Met elke oscilloscoop als een aangepaste ingangsprobe.
De Current Monitor Pro heeft een geluidsalarm dat afgaat wanneer de lekstroom een vooraf ingestelde waarde overschrijdt. U kiest de stroomdrempel uit vijf mogelijke waarden: 100, 200, 300, 400 en 500 mA. U hoeft dus niet naast de auto te blijven staan om de multimeterwaarden te controleren. De geluidsalarmfunctie is handig wanneer er tijdens de meting geen parasitaire stroom is en er later een alarm klinkt terwijl alle elektronische regelmodules van het voertuig inactief zijn. Welke manier u ook kiest om de tool te gebruiken, u kunt het ingebouwde geluidsalarm op elk gewenst moment in- of uitschakelen.
Met deze tool meet u de spanningsval over de ingebouwde stroomshunt. Als u een aangepaste ingangsprobe toevoegt voor een oscilloscoop met een conversieverhouding van 1 V/1 A, ziet u de stroom van het systeem dat u op dat moment controleert.
Current Monitor Pro is de beste, handigste en meest betaalbare tool om lekstroom te identificeren. Er is momenteel niets beters op de markt!
Voordelen:
– Geeft een licht- en geluidssignaal wanneer het vooraf ingestelde stroomniveau wordt overschreden.
– Veel nauwkeuriger bij het meten van lage stromen dan een met een multimeter of een stroomtang.
– Geen “drift”, die kan optreden als een stroomtang wordt gebruikt tijdens langdurig testen.
– In tegenstelling tot een stroomtang kan het worden aangesloten op moeilijk bereikbare plaatsen.
– Geen automatische slaapstand voor een langdurige meting.
– U kunt hem indien nodig aansluiten op een oscilloscoop
– Er wordt gebruik gemaakt van standaard meetsnoeren met 4 mm bananenstekkers.
– Meet gelijkstroom en hoogfrequente stroom tot ±2A.
– 20 A Gezekerde ingang (20 A overbelasting gedurende max. 5 min). 100 A gedurende 10 milliseconden.
– Uitstekende batterijduur.
Klik hier voor een uitgebreide video over de Ditex lekstroomtester.

Met de drukpuls sensor kunnen de drukgolven worden beoordeeld van:
• Pulsatie van de uitlaatgassen in de uitlaat
• Veranderingen in de druk in het inlaatspruitstuk
• Veranderingen in de membraan brandstofdruk regelaar
• Carterventilatie gassen etc.
N.B. de drukpuls sensor kan alleen gassen meten, geen vloeistoffen!
Klik hier voor de handleiding met voorbeeld signalen.