Advanced Driver Assistance Systems oftewel ADAS zijn niet meer weg te denken bij moderne voertuigen.
Voorbeelden daarvan zijn:
- ACC – Adaptive Cruise Control – Past de afstand tot een voorligger automatisch aan d.m.v. rader- of laserdetectie
- AEB – Autonomous Emergency Braking – Voorkomt een aanrijding met een voorligger d.m.v. een noodremsysteem
- LDWS – Lane Departure Warning System – Controleert wegmarkering d.m.v. een camera en geeft een waarschuwing als daar vanaf geweken wordt
- PDC – Park Distance Control – D.m.v. ultrasoon sensoren wordt de omgeving rond de auto bewaakt
- TLR – Traffic Light Recognition – Verkeerslichten worden geanalyseerd
Als de voorruit vervangen wordt, er foutcodes opgeslagen zijn m.b.t. de calibratie, de camera vervangen is of er wijzigingen worden doorgevoerd aan het onderstel, zal er een calibratie van de camera en/of de radar uitgevoerd moeten worden.
Bij een aantal automerken dient dit dynamisch te gebeuren, d.w.z. er moet een procedure gestart worden met de Autocom software en vervolgens wordt er een rit gemaakt. Deze merken zijn:
- BMW
- Citroën (deels)
- DS
- Fiat (deels)
- Ford
- Hyundai (deels)
- Infinity
- Jeep (deels)
- Kia
- Mini
- Mitsubishi (deels)
- Peugeot (deels)
- Renault (deels)
- Volvo
De software hiervoor wordt standaard meegeleverd met het CDP+ systeem.
Bij de volgende merken dient u een calibratie uit te voeren met behulp van een frame en calibratieborden:
- Alfa Romeo
- Audi
- Citroën (deels)
- Fiat (deels)
- Hyundai (deels)
- Infinity
- Jeep (deels)
- Mazda
- Mercedes
- Mitsubishi (deels)
- Nissan
- Peugeot (deels)
- Renault (deels)
- Seat
- Skoda
- Volkswagen
Het frame is dusdanig geconstrueerd dat men er snel mee kan werken: calibratie in slechts 10-15 minuten, en te bedienen door 1 persoon! De borden zijn aan 2 zijden bedrukt, dus u koopt 1 bord en krijgt er 2!.
Klik hier voor een folder van het ADAS systeem voor de CDP+ Cars.